2025.02.15
강의 11,12강 수강
#1
강의 수강: Unity Turn-Based Strategy Game: Intermediate C# Coding
이제야 "Introduction" 섹션을 끝내고 "Unit Movement & Selection" 섹션에 진입.
11. Intro - Unit Movement and Selection (01:10)
12. Unit Base Setup (08:11)
- 오브젝트를 바로 글로벌 레벨에 추가하지 말고, 별도의 빈 GameObject 를 만들어 추가하면서 관리하는 것이 더 좋다.
- Tool Handle Position 은 항상 "Pivot" 으로
- Materials 에 있는 Grid 와 Testure 들로 Object 의 표면 질감을 변경할 수 있음
- 그리드 시작 지점이 영상과 다운받은 asset 이 다를 수 있는데, 댓글에 어떻게 shader 를 수정해 맞출 수 있는지 나와있음
Add two nodes, a Vector 3 node (Under Input, Basic, Vector3) and add node (under Math, Basic).
In the Vector 3 node set X and Z to 1 and set Y to 0.
Connect the Vector3 out connector to one of the in connectors on the Add node.
Remove the connector from the position node on the triplanar
Attach the out connector from the Position node to the other connector on the Add node.
The connect the out of the add node to the position connector on the Triplanar node.
#2
씬뷰 "Q" 상태에서 맥 트랙패드
- 두 손가락 드래그: 확대/축소
- 세 손가락 드래그: 상하좌우이동
- Option 키 누르고
- 두 손가락 드래그: 확대/축소
- 세 손가락 드래그: 카메라 회전